Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر الماسی گفت: وقتی نقشم در سریال «پس از باران» به من پیشنهاد شد، خیلی به منافع شخصی و مسائل مالی فکر نکردم، بیشتر برایم مهم بود که یک نقش منفی در رزومه کاری ام داشته باشم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «جهانگیر الماسی» درباره مجموعه تلویزیونی «پس از باران» که این روزها از شبکه آی فیلم در حال پخش است، گفت: من خودم این سریال را به عنوان یک بیننده دیده ام و به نظرم در کل اثر خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریال پرمخاطبی شد و خانواده ها را جلوی تلویزیون نشاند. این ها نشان می دهد که پس از باران کار موفقی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظرتان چرا مردم این سریال را دوست داشتند و هنوز هم بازپخشش را می بینند؟ نیز عنوان داشت: فکر می کنم دلیلش این است که این سریال بازتاب دهنده بخشی از فرهنگ بومی ایران بود. به ویژه اینکه کار در شمال کشور تصویربرداری شد و فضاسازی خوبی داشت. از سوی دیگر، در این سریال به خوبی روابط فئودالی در آن برهه تاریخی نشان داده شد.

الماسی با بیان اینکه نکته جالب درباره پس از باران این بود که بیشتر افراد سن و سال دار خانواده بیننده آن بودند. به واسطه این افراد، جوان ترها هم پای تلویزیون می نشستند، درباره نقاط قوت این سریال اظهارداشت: یکی از مهمترین نقاط قوت پس از باران این بود که یک گروه حرفه ای کنار یکدیگر جمع شده بودند و توانستند خانواده ها را پای تلویزیون نگه دارند. این سریال پنجمین یا ششمین مجموعه ای بود که من در آن حضور داشتم و به نظرم توانست موفق باشد. پس از باران در آن زمان توانست به رسانه ملی کمک کند تا بیشتر در دل مردم جایی برای خودش باز کند. باید قدر این طور کارها را بدانیم و فضایی را مهیا کنیم که باز هم این چنین سریال هایی ساخته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه الان به اندازه کافی از ساخت سریال های خوب و قوی حمایت نمی شود. در طرف مقابل، کارهای قوی و فیلمنامه های قوی هم ارائه نمی شود. نکته مهم این است که من و هم‌نسلی هایم فقط به درآمد و منافع شخصی فکر نمی کردیم. در آن زمان به ارزش ها اهمیت زیادی داده می شد و بازیگران تلاش می کردند که بازی های خوبی ارائه دهند و به حرفه بازیگری خدمت کنند. امّا الان شرایط با آن زمان خیلی فرق کرده و به نظر من شرایط برای کار سخت تر شده است.

این بازیگر درباره دلایل پذیرفتن این نقش نیز توضیح داد: وقتی نقش به من پیشنهاد شد، فیلمنامه را خواندم و تصمیم گرفتم که این کار را قبول کنم. چون من نقش های مثبت زیادی در تلویزیون و سینما بازی کرده بودم و دوست داشتم یک نقش منفی هم بازی کنم تا تابوی نقش های مثبتم را در ذهن مخاطب بشکنم. در واقع می خواستم تعریفی از بازیگری ارائه کنم و به مردم بگویم که بازیگری یعنی اینکه یک فرد بتواند نقش های مثبت و منفی مختلف و متنوع را ایفا کند. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد خیلی به منافع شخصی و مسائل مالی فکر نکردم، بیشتر برایم مهم بود که یک نقش منفی در رزومه کاری ام داشته باشم. البته من چند نقش منفی تا الان بازی کرده ام که تعدادشان زیاد نیست.

وی افزود: در واقع دلیل مهمی که قبول کردم در پس از باران یک نقش منفی را ایفا کنم این بود که به ارزش های خاصی اعتقاد داشتم و می خواستم آن ها را زنده نگاه دارم. من از نسلی هستم که به نقش اجتماعی اثر تلویزیونی و سینمایی و مسئولیت اجتماعی بازیگر اهمیت می دهند. واقعیت این است که این طور کار کردن به لحاظ مالی به ضرر من و افراد دیگری که این طور کار کرده اند، تمام شده است. الان رقبای ما شرایط بهتری به لحاظ مالی دارند، امّا از اینکه این طور انتخاب هایی داشته ام، پشیمان نیستم. البته نباید تصور کنید که برای من رفاه خانوادگی مهم نیست و یا نیازی به لحاظ مالی ندارم. امّا گاهی اوقات افراد باید میان فاکتورهای مختلف یکی را انتخاب کنند و من و هم نسلی هایم ارزش هایمان را انتخاب کردیم.

وی در پایان گفت: همانطور که گفتم من به صورت عامدانه انتخاب کردم که در سریال پس از باران یک نقش منفی را ایفا کنم امّا اولویتی بین این نقش ها قائل نیستم. به نظر من خود بازیگر باید با توجه به شرایط خاصی که دارد نقش ها را انتخاب کند و مثبت و منفی بودن آن ها را بسنجد و دست به انتخاب بزند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پس از باران جهانگیر الماسی تلویزیون فیلمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی

همشهری آنلاین: مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.
همچنین در این زمینه امید علی مسعودی؛ عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم ها می گوید: «پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است. سریال حشاشین با بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازی‌های ویدیویی مشهوری با نام «اساسینز کرید» (فرقه آدمکشی) و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک (داستان مصور) از روی آن بوده است.» وی در ادامه یادآور می شود:«نوجوانان جهان با دنیای دروغینی که کمپانی فرانسوی بازیسازی یوبیسافت از جهان حشاشین ساخته آشنایی دارند و متاسفانه فریب قصه‌های دروغ این بازی و مشتقات آن (کتاب‌ها و سریال و…) را خورده‌اند. پیش از این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای اقدام شایسته‌ای در برابر دروغ‌هایی که در این فرنچایز بازی ویدیویی مطرح شده انجام نداده بود و حالا با تولید و انتشار سریال مذکور از شبکه نمایش خانگی ساترا نیز در معرض آزمونی تازه قرار گرفته است.
برجسته کردن فرقه ها از پروژه‌های مهم صهیونیسم جهانی به شمار می‌رود و تصور می‌شود که تولید و پخش چنین سریال پر هزینه‌ای نیز با همین سیاست‌ها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد تا اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعه‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال تاکید میشود که تروریست از جهان عرب متولد نشده است بلکه شهرهای ری، قم و اصفهان را منشاء تروریست معرفی میکند. »
همچنین مسعودی در بخش دیگر صحبت هایش تصریح می کند:«تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی محلی از اعراب ندارد و اشکالات ریز و درشتی به فیلنامه آن وارد است در پلتفرم های نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرم های عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریال های خارجی نیز همچون سریال های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
حالا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین آیین نامه محتوایی شبکه نمایش خانگی است پیشنهاد میکنم در این آیین نامه انتشار سریال های خارجی نیز مشمول ممیزی پیشینی شود چون زمانی که سریالی خارجی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود، قطعا حتی اگر بعدا از شبکه نمایش خانگی حذف شود، دیگر این حذف کارایی لازم را نخواهد داشت، ضمنا توجه به این نکته ضروری است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریال های خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانواده های ایرانی خواهد داشت. »

کد خبر 847539 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مصر خبر مهم فیلم و سریال ایرانی فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • یک سال پیش در چنین روزی؛ اولین بازی لامین یامال برای بارسلونا / فیلم
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ